Pages

Monday 8 April 2013

Minggu ke-2

Hoyeah.. Alhamdulillah, minggu ke-2 menulis ni.. Idea masih berjalan lancar.. Dapatlah tulis dalam 1700 patah perkataan sekarang ni.. Esok sambung tulis lagi sikit sebanyak.. Buat masa ni tak masuk full momentum lagi.. Tulis lite-lite jer dulu.. Tak nak bagi pressure badan.. Bagi rehat otak dan tak nak over burden kan.. InsyaAllah rezeki tu dah tertulis sejak azali lagi.. Yang penting berusaha ke arah tu..

Cuma.. ada benda bermain di fikiran aku.. Aduhai, yang tak sedap plak orang dah start buat cerita.. Bukan apa, aku kalau benda macam ni.. Malas nak bising-bising.. Lagi-lagi benda ni bukan jadi pun.. Lagi-lagi bila berbicara pasal hati dan perasaan.. Buat masa ni taknak fikir sangat.. Sebab dari dulu memang aku selalu lebihkan tanggungjawab aku yang hakiki berbanding fitrah manusia tu sendiri.. Entah macam mana aku boleh jadi macam tu pun aku tak tau..

Dan ada yang cakap aku ego.. Malah ada yang cakap aku ada tendency untuk jadi heart breaker.. Sebab nak tak nak ada la sejarah lampau yang aku secara tak sengaja lukakan hati insan lain secara aku tak sedar... Mungkin sebab aku bagi mixed signal ataupun apa2 cara lain la kan.. Yup, aku mengaku ada salah aku jugak.. So bila aku tak sure.. Memang sampai bebila pun aku takkan start initiate pape step.. 

Bak kata ada akak-akak ni la.. Aku bukan jenis nak memain.. nak test sana test sini.. Sebab aku pun rasa takde point nak memain.. Bak kata Julius Caesar kan.. I see, I like, I conquer.. Tapi bila dah 6 tahun takde komitmen dan selama ni aku uruskan banyak benda sendiri.. Kekadang tu sampai tahap aku tak jumpe side untuk lengkapkan apa yang aku takde.. Dan bila kat UK ni plak.. Banyak unsur bersyukur dengan apa yang ada.. Makin meminumkan kehendak aku dalam pelbagai perkara..

So untuk aku mula suka tu makin susah.. Tapi tak mustahil.. Cuma bila dalam keadaan yang aku tengah fokus untuk tamatkan segala-galanya.. Makin menyulitkan keadaan.. Namun ianya tak mustahil..

Cuma yang aku tak gemar kalau orang dah start buat cerita.. Sebab aku tak ada yang terluka sebabkan benda-benda macam ni.. Haih, aku rasa post kali ni memang penuh dengan keegoan kot.. Terlalu ego untuk admit and initiate the first step.. Cnfirm ada je yang nak cakap kat aku, ko ni laki kot.. So man up.. and bla bla bla.. Haha.. Mana ada manusia sempurna kan.. So kalau nak tgk flaws aku, here you go.. N kalau nak tengok ego aku kat mana.. Dah tau kan.. So takde manusia yang sempurna dan tak de lelaki yang tak de ego.. Hahahaha.. Aku dah start merepek sebab banyak sangat fikir pasal nak tulis apa esok dalam word document aku nih..

Anyway.. tengok lah macam mana.. dan seperti biasa aku doakan apa yang terbaik untuk aku.. Sebab semua benda pun dah ditetapkan sebelum aku lahir.. Yang penting jangan putus berdoa, usaha dan lepas tu tawakal.. Semua perkara atas kehendak-Nya.. Dan kalau Dia dah kata Jadi, maka Jadilah ia..

Tak guna nak fikir panjang-panjang.. Nak buat itu ini.. Hati dan perasaan ni dibawah kawalan yang Maha Suci.. Bila-bila masa dia boleh cuit, jentik dan balikkan hati ini dalam pelbagai perkara.. So, nak risau buat ape kan..

No comments: