Pages

Saturday 30 March 2013

Ultimatum

Bapak lama aku tak tengok blog ni.. Abis dah sawang sana sini.. Ok lah, bukan apa.. Bila aku lama tak tulis blog ni ada beberapa possibility je kenapa.. Satu sebab kehidupan yang sangat hectic (tipu-tipu).. Tak pun sebab takde idea aku nak cerita atau gosipkan (mungkin jugak kan).. Ataupun aku nyer emosi dalam keadaan stabil yang tak perlukan aku untuk meluahkan bagai dalam blog (cukup lah jerit sorang2 dalam kolam renang.. Kuang kuang kuang)...

Rasanya gabungan tiga sebab kat atas tu yang buatkan aku dah lama tak menulis.. Banyak gak yang aku nak ceritakan dalam blog ni.. Tapi sebelum tu aku citer sket pasal kisah Ultimatum.. Yup, aku rasakan betul la apa member-member lama aku cakap.. Aku ni baik sangat (bapak poyo ayat), kan orang dah pijak kepala.. So... here we go.. the Ultimatum.. Your're wasting my time and to be honest, you're not worth my time.. Or in short your're dead to me.. Nice kan.. Ayat penuh emosi bagai.. sampai nak you're dead, you're dead.. Tapi aku rasa this is the limit.. The line that I should draw and stay behind it.. Aku akui ada gak silap aku sebab paksa dalam beberapa benda tapi.. skang ni lantaklah.. Macam ayat biasa mak aku.. Anak orang, bukan anak aku.. Kalau anak aku, lepas kene slow talk, pastu pep talk.. Then tak jalan gak baru aku sepak terajang flying kick.. Memandangkan ni anak orang.. Let it be.. Biarlah si luncai terjun dengan labu-labunya.. So let me sit back and enjoy their destruction.. Aku rasakan even kalau aku cakap I told you so pown dan terlebih baik.. So, forget about it.. baik aku amik popcorn ke, nasi lemak ke, char kuey teow ke.. Makin sambil melihat nakhoda kapal tenggelam bersama-sama kapal keegoan masing-masing..

Sedangkan Nabi Nuh yang seorang Nabi tu pun dah berusaha pelbagai cara tak dapat nak selamatkan anak dia.. Inikan aku pulak, manusia yang penuh hina dan bergelumang dengan dosa untuk selamatkan manusia lain yang tak ada 10% pertalian darah dengan aku.. So up until now, I've tried my best.. So this is it.. Tapi aku nak letak jugak remark ni.. Korang dah kira bernasib baik la.. Kalau ikutkan budak-budak sebelum ni dah lama dah aku slam the door in your face.. Tapi korang aku bagi jugak satu, dua, tiga peluang.. Yet sampah tak jalan gak..

Bukan aku nak cakap aku the best dan terbaik sebagainya.. Yes, aku pun tak sempurna dan banyak silap.. So dengan keegoan aku, I'm closing these doors dan takkan bukak-bukak balik.. Mark my words.. Ini janji aku pada diri aku sendiri.. 

Korang nak berjaya ke, nak tertonggeng ke, telanjang ke.. Lantak korang la... Itu hak korang, itu life korang.. I'm just gonna be the people that pass by while walking in the park.. No more sweet advise or even harsh advise.. No more concern thought or even the slightest thought at the back of my head.. Rasanya banyak lagi insan lain yang berhak untuk aku sumbangkan tenaga dan juga segala yang ada.. Banyak lagi insan yang lebih memerlukan.. (In fact mungkin I'm not needed in the first place dan aku jer yang terhegeh-hegeh bajet di perlukan)..

Better focus on my precious and myself.. Lagi bagus, aku happy.. dan tak susahkan hidup sesapa..

No comments: