Pages

Friday 11 February 2011

Warkah untukmu

Assalamualaikum sahabat…

sekadar bahasa hati yang berbicara di kala malam mendekap…
sahabat…
seandainya esok aku tak lagi bersamamu jagalah persahabatan ini walaupun singkat,
namun pemerrgian yang terasa berat janganlah dikau tangisi kerna setiap ajal... setiap perpisahan pasti menghampiri kemanapun diri ini pergi…

Sahabat…
seandainya esok aku tak lagi bersamamu,
aku mengharapkan keikhlasan maaf dari kata2ku yang zalim,
yang mungkin melukai hati, menyakiti jiwa, menoreh luka zahir batin, merobek sanubarimu yang mungkin enggan utk kau maafkan.
serta sifat aku yang mungkin mengganggu… kernaku tetap manusia biasa yang tak renggang dari dosa.... tak lebih dari itu…

Maafkanlah aku,
sahabat…
seandainya esok aku tak lagi bersamamu... pun begitu
tak terasa hari-hari kita lalui dengan suka maupun duka,

di kala panas terik kau meneduhkan aku...
di kala dingin menusuk kau hangatkan aku dengan kehangatan persahabatan yang akan kau lukiskan dengan penuh harapan...
rasa indah sebuah persahabatan yang tak luput sirna masa… di telan zaman...
Semoga ianya tersisip rapi.. kenangan kita seperti indahnya pelangi dibuai menuju kemanisan iman yang mencambahkan ketaqwaan di sanubari ini…

Sahabat…
seandainya esok aku tak lagi bersamamu kenanglah aku dalam kebaikanku
maafkanlah kesalahanku yang pernah dikau sedari ataupu tidak
dari hari ke hari yg pernah kita meniti bersama...

kerna sesungguhnya wahai sahabat…
tak sanggup diri ini menanggung beban hukuman yg tersedia menanti selepas ini..

3 comments:

AmiR Saufi said...

i'm touch....
sabar ye shbtku...

SitiFairusMohdYusoff said...

nice! i like

Zamir said...

Siti Fairus: Luahan spontan.. loike juhak..

Sopi: aik, blog nie dh kebocoran ek kt msia.. hihi.. XD